رکورد ارتباطات اینترنتی بار دیگر درحال شکسته شدن است، آنهم بر سر لباس دیگری از برند آدیداس که به گفته صاحبش به محض پست کردن عکس این کاپشن در توئیتر، بعضی از دوستانش آن را سفید و آبی دیدند و برای بقیه سیاه و قهوه ای به نظر می رسد. دلیل این مسئله هم چگونگی تکامل چشم های انسان برای دیدن رنگ در جهانی است که در آن نور خورشید، منبع اصلی تأمین نور. ما اشیا اطراف خود را به این دلیل می بینیم که نور بر آنها می تابد و به شبکیه چشم ما بازگردانده می شود. مغز یاد گرفته است تا به خاطر بسپرد منبع نور واقعی چه رنگی است و سپس آن رنگ را از رنگ واقعی آن شی کم کند. بنابراین یک نور زرد را بر یک شی سفید تصور کنید- مغز می فهمد که این نور زرد بر رنگ سطحی که بر آن درحال تابیدن است اثرگذار است و تلاش خواهد کرد تا آن را نادیده بگیرد. به همین سادگی!
منبع:شفقنا