هفتمین بازار فیلم اسلامی و ششمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه با حضور مدیران شبکههای اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی و مهمانان نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه در مشهد آغاز به کار کرد.
به گزارش سایت افغانستان ما، هفتمین بازار فیلم اسلامی و ششمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه از ساعت ١٧:٣٠ امروز با حضور مدیران آنها در مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام آغاز به کار کرد. نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی فردا در این شهر آغاز بکار می کند
ایران، عراق، لبنان، افغانستان، هند، ترکیه، ایتالیا، یمن، بحرین، عربستان، فلسطین، انگلستان، سوریه، پاکستان، آذربایجان، نیجریه، بنگلادش، مصر، عمان و کویت در مجموع ۸۰۰ اثر تلویزیونی جدید خود را در این بازار عرضه میکنند.
رییس بازار فیلم اسلامی: عرضه ۸۰۰ اثر تلویزیونی جدید در بازار فیلم اسلامی
رئیس بازار فیلم اسلامی با تاکید بر اینکه محصولات بازارهای اروپایی معمولا چندان جذابیتی برای شبکه های اسلامی ندارد، گفت: تولیدات فاخر و اسلامی در این بازار قطعا فروش و تبادل را با استقبال خوبی مواجه خواهد کرد.
محمد علی انوشه در مراسم افتتاحیه هفتمین بازار فیلم اسلامی و نمایشگاه فناوریهای رسانه ای که عصر امروز در سالن نمایشگاههای آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بازار فیلم اسلامی هفت دوره است که همزمان با مجمع عمومی و جشنواره تولیدات اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی برگزار می شود و به معرفی فیلمها و برنامه های تولید شده توسط اتحادیه می پردازد.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام پس از نا امیدی در جنگ سخت، جنگ نرم را با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها علیه کشورهای اسلامی آغاز کرده و با سرمایه گذاری فراوان سعی کردند چهره نادرستی از مسلمانان را به جهانیان نشان دهند.
رئیس بازار فیلم اسلامی با اشاره به اینکه بر ما لازم است که با استفاده از توانمندی های موجود و آموزه های اسلام ناب، شکوه مسلمانان را در جهان بازگردانیم، بیان کرد: این نشست ها می تواند این دستاوردها را برای کشورهای اسلامی به همراه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه این بازار تفاوت های اساسی با دوره های قبل دارد، گفت: ساختار بررسی آثار در این دوره متحول شده و شرکت کنندگان نسبت به اولین بازار سه برابر شده و نسبت به دوره قبل ۵۵ درصد ارتقا داشته است و در ابعاد کیفی نیز در برنامه های نمایشی رشد قابل توجه بوده است.
رئیس بازار فیلم اسلامی با بیان اینکه فضایی که امسال برای بازار فیلم و فناوری رسانه تدارک دیده شده وسیع تر از دوره های قبل است، تصریح کرد: این گستردگی حاکی از گرمی و رونق ارائه و فروش تولیدات و فیلم های اسلامی و پاک در این دوره است.
انوشه ادامه داد: بعضی از شبکه ها برنامه های فاخری برای عرضه تدارک دیده اند که با توجه به تحولات منطقه پیش بینی می شود استقبال خوبی از آنان شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ فیلم و برنامه برای فروش در این بازار آماده شده است، افزود: در بازار فیلم امسال ۱۳۳ شبکه تلویزیونی و موسسه تولید فیلم و کمپانی تأمین برنامه از ۲۰ کشور حضور دارند.
رئیس بازار فیلم اسلامی با اشاره به کشورهای حاضر در هفتمین بازار فیلم اسلامی افزود: ایران، عراق، لبنان، افغانستان، هند، ترکیه، ایتالیا، یمن، بحرین، عربستان، فلسطین، انگلستان، سوریه، پاکستان، آذربایجان، نیجریه، بنگلادش، مصر، عمان و کویت در مجموع ۸۰۰ اثر تلویزیونی جدید خود را در این بازار عرضه میکنند.
انوشه با تاکید بر اینکه محصولات بازارهای اروپایی معمولا چندان جذابیتی برای شبکههای اسلامی ندارد، افزود: تولیدات فاخر و اسلامی در این بازار قطعا فروش و تبادل را با استقبال خوبی مواجه خواهد کرد. از افغانستان نیز نمایندگانی در بازار فیلم حضور دارند